Se incarca...

"
Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale

GLS General Logistics Systems Romania SRL cu sediul social în Sat Șelimbăr, Comuna Șelimbăr, str. Ștefan cel Mare, nr. 3, Parc industrial Șelimbăr, județ Sibiu oferă și prestează servicii poștale având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, în următoarele condiții:
GLS General Logistics Systems Romania SRL se obligă să nu refuze preluarea trimiterilor în cazul în care expeditorul respectă Condițiile Generale privind furnizarea Serviciilor Poștale care fac obiectul ofertei publice lansate de către GLS General Logistics Systems Romania, care se adresează atât sectorului business, cât și persoanelor fizice.
Prezentele Condiții Generale privind furnizarea Serviciilor Poștale stabilesc obligațiile asumate de către GLS General Logistics Systems Romania și toate condițiile ce sunt necesare a fi îndeplinite de către beneficiar (expeditor) pentru ca GLS General Logistics Systems Romania să poată efectua livrarea trimiterii poștale în mod corespunzător, din punct de vedere calitativ.
Aceste Condiții sunt valabile în cazul activităților firmei GLS General Logistics Systems Romania din domeniul poștal, în primul rând pentru efectuarea activităților de furnizare a serviciilor poștale având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, pentru preluarea trimiterilor poștale, pentru încărcarea și descărcarea acestora, manipularea, transbordarea lor, pentru depozitarea provizorie din cauza imposibilității de livrare a acestora.


Înțelesul termenilor
  • Expeditorul trimiterilor poștale: partenerul contractual al GLS, persoana juridică și, respectiv, persoana fizică, ce inițiază trimiterea poștală și o introduce în rețeaua poștală;
  • Colet: trimitere poștală cu greutate maximă de 31.5 kg ce conține bunuri cu sau fără valoare comercială;
  • GLS: General Logistics Systems Romania SRL;
  • Depozit: altă clădire distinctă de punctul de acces sau de contact deservit de personal GLS, ce aparține rețelei poștale GLS;
  • Destinatar: persoana căreia îi este adresată trimiterea poștală;
  • IOD: informație electronică sau verbală despre stadiul livrării trimiterii poștale;
  • Rollkarte: foaie de transport utilizată de GLS, emisă în conformitate cu numărul trimiterilor poștale, prin care destinatarul confirmă predarea fiecărei trimiteri poștale;
  • POD: actul doveditor al livrării trimiterii poștale/extrasul foii de transport semnate, în copie;
  • Persoană autorizată: orice persoană care este îndrituită să primească trimiterea poștală, referindu-se, dar nelimitându-se, la reprezentantul legal sau convențional, persoana care are atribuții în acest sens potrivit unor raporturi de muncă, persoana majoră desemnată de către destinatar și despre care acesta din urmă a informat în scris furnizorul de servicii poștale, persoana majoră care locuiește la adresa destinatarului;
  • Returnare: înapoierea trimiterii poștale la expeditor, în situația imposibilității de predare a acesteia sau a refuzului din partea destinatarului.

Condiții de acceptare a trimiterilor poștale
Expeditorul trebuie să-și protejeze în mod corespunzător bunurile ce fac obiectul trimiterii poștale, astfel încât acestea să fie ferite de deteriorare, distrugere și să nu poată pricinui pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau celorlalte trimiteri poștale, pe toată durata prestării serviciului. Ambalajul folosit de către expeditor se consideră adecvat în cazul în care se apreciază că protejează trimiterea poștală la presiune, șoc, etanșeitate, etc., de la depunerea ei la punctul de acces ori preluarea trimiterii poștale de către personalul furnizorului până la livrarea ei către destinatar în condiții normale de colectare, sortare, transport și livrare.
GLS General Logistics Systems Romania SRL acceptă trimiterile poștale prezentate de către expeditor/integrator, ambalate corespunzător, cu un înveliș exterior opac care să nu permită vizualizarea conținutului, și care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului (nume și prenume/denumirea - în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare (inclusând și strada, numărul, blocul și numărul acestuia, scara și numărul apartamentului), exceptând trimiterile poștale care fac obiectul serviciului contra Ramburs, situație în care vor trebui înscrise și toate datele de identificare ale expeditorului).
Responsabilitatea ambalării trimiterilor poștale, precum și a înscrierii datelor pe trimiterea poștală revine expeditorului/integratorului, în conformitate cu prevederile contractului comercial încheiat cu furnizorul.
Trimiterile poștale care conțin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor/integrator, utilizând ca umplutură talaș, polistiren antișoc, materiale de căptușire și de umplutură menite să le protejeze sau orice alt material care atenuează șocul mecanic, și să aibă aplicată inscripția „Fragil”; inscripționarea „Fragil” atenționează, dar nu le protejează în absența unor materiale de ambalare corespunzătoare. GLS General Logistics Systems Romania SRL se obligă să recunoască și să respecte inscripțiile/etichetele aplicate de expeditor/integrator și să acorde o atenție specială în manipularea și depozitarea trimiterilor poștale în cauză.
  • Se acceptă numai trimiteri poștale complet sigilate (depuse închise);
  • Trimiteri poștale din care ies obiecte lungi sau ascuțite nu sunt acceptate;
  • Ambalajele de tip cutii trebuie exploatate optim, dimensiunile și calitatea corespunzătoare a materialului, ambalajului, precum și umplerea spațiului interior fiind de natură a proteja bunurile;
  • Articolele de tehnică telecomunicațiilor (IT) care urmează să fie reparate vor fi predate în ambalajul original, complet, cu completarea corespunzătoare de umplutură de protecție;
  • Sticlele, flacoanele care fac obiectul unei trimiteri poștale trebuie protejate unele de celelalte, cât și în partea de jos și de sus prin straturi protectoare, din materiale protectoare sau umplutură;
  • Bunurile cu forme speciale care se ambalează greu trebuie protejate și cu umplutură de ambalare suplimentară;
  • Ambalajele tip cutie de carton trebuie sigilate pe fiecare parte cu bandă de lipit cu logo-ul firmei (expeditorului), dacă există această posibilitate; Nu se pot prelua cutii gata legate cu bandă (deoarece ambalajul se poate destrăma și doar trimiterea poștală identificată prin etichetă va putea ajunge la destinație); fiecare cutie trebuie etichetată și ambalată individual, separat de orice altă trimitere poștală;
  • Plicul conținând adresa, eticheta, foaia de trimitere poștală, respectiv autocolantele prin care sunt identificate serviciul poștal (ales de către expeditor) și caracteristicile suplimentare se vor lipi, de către furnizor, pe suprafața cea mai mare a trimiterii poștale, lângă eticheta GLS cu cod de bare;
  • În cazul mai multor trimiteri poștale ce trebuie livrate la aceeași adresă, autocolantele prin care sunt identificate serviciile (caracteristicile) suplimentare trebuie lipite de către furnizor pe fiecare trimitere poștală;
  • Pentru expeditorii persoane juridice: în cazul serviciului contra Ramburs, suma de încasat trebuie indicată pe lista ramburs sau, cu ajutorul datelor trimise pe cale electronică, și pe trimiterea poștală, prin utilizarea autocolantului sistematizat, pus la dispoziție de către GLS (în cazul mai multor trimiteri poștale preluate de la același expeditor, în același timp, ce urmează a fi livrate la aceeași adresă, autocolantul ramburs trebuie lipit pe fiecare trimitere poștală, iar suma de încasat va fi indicată corespunzător fiecărei trimiteri poștale). În cazul informațiilor greșite ori incomplete GLS va depune toate eforturile pentru clarificarea situației;
  • În cazul expeditorilor persoane fizice suma ramburs trebuie indicată pe ambalajul trimiterii poștale ori pe eticheta aplicată/atașată pe/de aceasta;
  • Nu sunt acceptate bunuri având conținut periculos, nici chiar cu inscripționare exterioară.

Sunt excluse de la preluare următoarele trimiteri poștale, inclusiv constând în:
  • Trimiterile ambalate necorespunzător;
  • Trimiterile poștale legate cu bandă;
  • Produsele alterabile, care pot fi contagioase, pot provoca greață;
  • Rămășițele umane;
  • Animale vii și plante;
  • Motoare;
  • Bunuri ambalate vrac, în pungi, în saci;
  • Bunuri cu valoare deosebită, cum sunt de exemplu banii, timbrele, metalele prețioase, documentele de valoare financiară, taloanele câștigătoare extrase și cele similare, perle, bijuterii, pietre prețioase, titluri de valoare, bilete de jocuri de noroc câștigătoare;
  • Obiecte de artă, obiecte cu valoare personală;
  • Bunuri perisabile, bunuri sensibile la temperatură sau care necesită o temperatură controlată;
  • Muniție, arme de foc, explozibile și similare;
  • Trimiteri poștale adresate către căsuța poștală a destinatarului;
  • Trimiteri poștale care prezintă etichete vechi, neîndepărtate;
  • Trimiterile poștale constând în bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport, prin dispoziții legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare și altele similare;
  • Trimiteri poștale ale căror ambalaj prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum și trimiterile poștale constând în bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent;
  • Trimiteri poștale internaționale având ca obiect produse de redevență, băuturi alcoolice, tutun;
  • Produse considerate periculoase conform ADR (Ordonanța despre transportarea pe drumuri publice de trimiteri poștalelor periculoase);
  • Trimiterile poștale (bunurile) a căror expediere este interzisă în conformitate cu toate sancțiunile aplicabile, de exemplu, din cauza conținutului lor, destinatarului vizat sau țării către care sau din care urmează să fie trimise; sancțiunile includ toate legile, regulamentele și ordinele care impun pedepse (inclusiv, restricții comerciale și sancțiuni economice) unor țări, persoane fizice sau juridice, incluzând, dar fără a se limita, la sancțiunile impuse de Organizația Națiunilor Unite, Uniunea Europeană și de statele membre ale Uniunii Europene.

De asemenea, nu pot face obiectul trimiterilor poștale bunurile al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie chiar și pe o porțiune de parcurs (de exemplu, dar fără a se limita la acestea: substanțe explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau părți ale acestora, muniții, etc.). Expeditorul/integratorul are obligația de a nu introduce în rețeaua poștală trimiteri poștale al căror obiect este interzis prin dispozițiile legale.
Dimensiunile maxime acceptate ale trimiterii poștale
Se acceptă trimiteri poștale de cel mult 31.5 kg.
În cazul persoanelor juridice cu care GLS are încheiate contracte comerciale în baza unor oferte individuale negociate: circumferința (circumferința = 2x înălțime + 2x lățime + 1x lungime) nu poate fi mai mare de 3m, iar lungimea maximă aprobată a trimiterii poștale este de 2m, înălțimea maximă de 0,6 m și lățimea maximă de 0,8 m. Trimiterile poștale de până la 2 kg și lungimea maximă de 40 cm se vor numi Business SmallParcel, iar restul, până la 31.5 kg și lungimea maximă de 2 m, se vor numi Business Parcel. Fiecare dintre aceste trimiteri va primi eticheta cu codul de bare aferent.
GLS cântărește fiecare trimitere poștală - conform contractului existent, încheiat în scris, cu persoanele juridice - automat pe cântar, în depozit sau în unitatea de sortare, și înregistrează datele de greutate asignate fiecărei trimiteri poștale. Datele de greutate constituie automat datele de bază ale facturării.
În cazul persoanelor fizice și al persoanelor juridice cu care GLS nu are încheiate contracte comerciale în afara ofertei publice se va proceda la stabilirea mărimii coletului (XS, S, M, L, XL), având în vedere că tarifele sunt stabilite, în cuprinsul ofertei comerciale publice, în conformitate cu mărimea trimiterii poștale.


Termenul de păstrare a trimiterilor poștale
În cazul trimiterilor poștale care nu au putut fi predate destinatarului și nici returnate expeditorului, GLS General Logistics Systems Romania SRL va păstra la dispoziție aceste trimiteri poștale timp de 9 luni de la data depunerii acestora. După expirarea acestui termen, trimiterile poștale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în proprietatea GLS General Logistics Systems Romania SRL.
GLS General Logistics Systems Romania SRL are obligația de a preda expeditorului trimiterea poștală înregistrată ce nu a putut fi predată destinatarului în unul din următoarele cazuri:
  • Adresa destinatarului nu există (sau este incompletă, adresa neputând fi identificată, în condițiile în care nu include și strada, numărul și, atunci când este cazul, blocul și numărul acestuia, scara și apartamentul), la acea adresă nu există nicio construcție la care trimiterea poștală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale;
  • Destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală nu a fost găsit (ă) la adresa indicată, după expirarea, atunci când este cazul, a termenului de păstrare a trimiterii poștale în vederea predării;
  • Destinatarul sau persoana autorizată să preia trimiterea poștală a refuzat, după caz, primirea acesteia sau confirmarea în scris, potrivit legii, a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs.

Confidențialitate
GLS General Logistics Systems Romania SRL asigură, prin măsuri de organizare și măsuri tehnice corespunzătoare, confidențialitatea trimiterilor poștale ce intră în rețeaua poștală GLS. GLS General Logistics Systems Romania SRL asigură secretul trimiterilor poștale - reținerea, deschiderea sau divulgarea conținutului trimiterilor poștale fiind permisă numai în condițiile și cu procedura prevăzute de lege.
GLS și partenerii contractuali își asumă obligația de a nu divulga și de a nu oferi terților posibilitatea de a lua cunoștință, în orice mod și în orice moment al prestării serviciilor poștale, de informații referitoare la identitatea sau la alte date cu caracter personal ale deponentului, expeditorului sau destinatarului trimiterii poștale ori la conținutul trimiterii poștale, inclusiv la cuantumul sumei care face obiectul trimiterii poștale, cu excepția cazurilor prevăzute de lege.
În cazul trimiterilor poștale internaționale se vor respecta, suplimentar, de către ambele părți, dispozițiile legale incidente în domeniul vamal, precum și legislația celorlalte state tranzitate de trimiterea poștală și, respectiv, pe teritoriul cărora se va colecta/livra trimiterea poștală.


Obligațiile GLS General Logistics Systems Romania SRL
GLS General Logistics Systems Romania SRL efectuează livrarea trimiterilor poștale în cele mai bune condiții de siguranță, asigurându-se în mod permanent că trimiterea poștală va ajunge la destinatar. De asemenea, GLS General Logistics Systems Romania SRL protejează conținutul trimiterilor poștale prin următoarele acțiuni:
a) Nu are voie să deschidă trimiterile poștale; b) Nu are voie să divulge altora – cu excepția expeditorului, a destinatarului, respectiv a organelor abilitate – datele aflate pe parcursul executării serviciilor (poștale); c) Nu poate înmâna trimiterea/conferi acces – pentru a afla conținutul acesteia – altora, cu excepția expeditorului, destinatarului (respectiv, altei persoane autorizate) și a organelor abilitate; d) Nu poate divulga informații despre executarea serviciilor altora - cu excepția expeditorului, destinatarului (respectiv, altei persoane autorizate) și a organelor abilitate.


Obligațiile expeditorului
Expeditorul este obligat să ambaleze fiecare trimitere poștală după cerințele manipulării trimiterilor poștale, - iar, suplimentar, doar în cazul contractelor încheiate cu persoane juridice, să le prevadă cu etichete sistematizate GLS (puse la dispoziție de către furnizor, cu titlu gratuit) -, să conțină completate în întregime datele destinatarului (iar, în cazul serviciului contra ramburs și ale expeditorului), respectiv să le prevadă cu documentele aferente, acolo unde este cazul. De asemenea, în cazul serviciului contra ramburs, suma ce urmează a fi colectată de la destinatari persoane fizice va fi înscrisă pe ambalajul trimiterii poștale sau pe eticheta aplicată/atașată pe/de trimiterea poștală care face obiectul acestui serviciu.
GLS General Logistics Systems Romania SRL nu răspunde pentru eventualele greșeli de completare. Personalul GLS General Logistics Systems Romania SRL va refuza preluarea trimiterilor poștale care, în mod evident, sunt necorespunzătoare condițiilor de acceptare stabilite. Expeditorul, persoană juridică cu care GLS are un contract comercial încheiat în baza unor oferte individuale negociate și, respectiv GLS, va utiliza pentru identificarea trimiterilor poștale următoarele dovezi:
  • Duplicatul etichetei trimiterii poștale;
  • Mini-eticheta numărului de trimitere poștală (autocolant, se desprinde de pe tichetul trimiterii poștale în 2 exemplare);
  • În cazul etichetei de trimitere poștală realizate în sistem propriu, un fișier de date în format electronic, stabilit de comun acord între GLS și persoanele juridice, în temeiul convenției contractuale existente.
Expeditorul persoană juridică este obligat să transfere la termen, conform prevederilor contractului încheiat între cele două părți, în contul GLS General Logistics Systems Romania SRL contravaloarea serviciului prestat. În caz contrar GLS General Logistics Systems Romania SRL este îndreptățită să perceapă penalizări de 0,1% pe zi de întârziere, care în sumă totală pot depăși valoarea facturii, conform prevederilor contractului încheiat între cele două părți.
În cazul serviciilor poștale pentru prestarea cărora nu există un contract comercial între expeditor și GLS în baza unor oferte individuale negociate (suplimentar ofertei publice), deci inclusiv în cazul persoanelor fizice, plata se va face online cu cardul, anticipat prestării serviciului poștal.


Serviciile oferite și prestate de GLS, respectiv facilitățile oferite și prestate în vederea furnizării serviciilor poștale sunt, în principal, următoarele:
GLS General Logistics Systems Romania SRL furnizează serviciul Express, serviciu poștal care presupune în mod cumulativ:
  • Predarea trimiterii poștale la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală;
  • Răspunderea pentru predarea cu întârziere a trimiterii poștale;
  • Predarea rapidă a trimiterii poștale;
  • Eliberarea de către furnizor expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în rețeaua poștală și care atestă data, ora și minutul depunerii;
  • GLS General Logistics Systems Romania SRL va marca toate trimiterile poștale care fac obiectul acestui serviciu poștal cu inscripția “Express”;
  • În cazul în care clientul/expeditorul a optat pentru serviciul Express, se asigură identificarea individuală a trimiterii poștale și, pe baza acesteia, monitorizarea trimiterii poștale în procesul tehnologic (trimitere poștală care face obiectul serviciului Express);
  • GLS nu prestează serviciul Express în cadrul aceleiași localități;
  • Dacă apar întârzieri din cauza GLS în cazul trimiterilor poștale care fac obiectul serviciului Express ce are livrare garantată la termen -, ca despăgubire se va plăti dublul taxei suplimentare a serviciului (diferența față de un serviciu poștal standard) pentru fiecare 24 ore de întârziere;
  • Pentru serviciul Express preluarea trimiterilor poștale care fac obiectul acestui serviciu se face de luni până joi, de la ora 10 la ora 17;
  • Timpii de livrare pe care GLS General Logistics Systems Romania SRL îi garantează pentru serviciul Express având ca obiect trimiteri poștale interne sunt: 24 ore între reședințe de județ și intrajudețene, 36 ore în alte localități, acest serviciu poștal nefiind disponibil în cadrul aceleiași localități (colectare și livrare în/din aceeași localitate);
  • În cazul trimiterilor poștale internaționale (care fac obiectul serviciului Express) colectate de pe teritoriul României, timpul cât trimiterea poștală se află pe teritoriul României nu poate depăși limitele prevăzute de prezentele condiții, aferente trimiterilor poștale interne;
  • În cazul trimiterilor poștale internaționale (care fac obiectul serviciului Express) colectate de pe teritoriul României și care urmează a fi livrate unui destinatar aflat în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, timpul cât trimiterea poștală se află în afara teritoriului României nu va depăși 240 ore.
Exclusiv în cazul contractelor comerciale încheiate cu persoane juridice, GLS General Logistics Systems Romania SRL oferă caracteristica suplimentară Pick&Ship (Ridicare și Expediere), respectiv, Pick&Return (Ridicare și Expediere înapoi), în cazul serviciilor poștale (cu excepția serviciului Express) ce au ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, care facilitează mișcarea bunurilor comerciale care fac obiectul trimiterilor poștale către consum, colectarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale constând în bunuri ce necesită reparații, garanții, etc (situație în care acesta este dependent de Pick&Ship și subsecvent acestuia, iar tariful acestui serviciu care beneficiază de caracteristica Pick&Return – este cu titlu gratuit pentru persoana de la care s-a ridicat trimiterea poștală (expeditor), tariful serviciului fiind achitat de clientul contractual GLS (destinatarul trimiterii poștale)).
Cererile de ridicare a trimiterilor poștale, în privința cărora se dorește această caracteristică suplimentară, se realizează cu o zi înainte de preluarea acestora, până la ora 17.00.
  • La ridicare GLS nu verifică documentele referitoare la trimiteri poștale înapoiate; aceste documente nu sunt acceptate separat de colet, acestea trebuind atașate/alipite trimiterii poștale în cauză ori introduse în acestea;
  • Dacă se dorește expedierea de către persoanele juridice a mai multor trimiteri poștale decât cele trecute pe comanda prealabilă, conform prevederilor contractului comercial dintre cele două părți, cele în plus nu vor putea fi preluate, deoarece angajatul GLS General Logistics Systems Romania SRL are doar atâtea etichete de trimiteri poștale completate și identificabile câte se regăsesc pe mandat;
  • În cazul atașării acestor caracteristici unui serviciu poștal (aceasta nu va putea fi solicitată în cazul serviciului Express), atunci când expeditorul a optat pentru aceasta, trimiterile poștale vor fi livrate la adresa destinatarului în următoarea zi lucrătoare de la preluare, în intervalul orar de lucru 9-17, de luni până vineri.
GLS General Logistics Systems Romania SRL furnizează serviciul contra ramburs, serviciu poștal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate. GLS oferă și prestează serviciul contra Ramburs ce are ca obiect exclusiv trimiteri poștale interne; prin excepție însă, doar în temeiul unor contracte comerciale încheiate în scris, GLS General Logistics Systems Romania SRL oferă și prestează serviciul contra Ramburs ce are ca obiect trimiteri poștale internaționale numai persoanelor juridice.
  • Preluarea acestor trimiteri poștale se face numai în condițiile în care expeditorul a indicat în mod corect și complet toate datele sale de identificare;
  • Valoarea maximă acceptată a valorii rambursului este de 2000 RON pentru orice persoană fizică sau juridică. Prin excepție, în cazul contractelor comerciale încheiate cu persoane juridice, valoarea maximă acceptată a valorii rambursului este de 5000 RON în cazul în care destinatarii sunt persoane juridice, iar valoarea maximă este de 7000 RON în cazul în care destinatarii sunt persoane fizice;
  • Moneda admisă în care se face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani de la destinatari este RON.
  • Termenul de livrare a trimiterilor poștale interne care face obiectul acestui serviciu este de 1 zi lucrătoare, iar termenul de returnare a contravalorii acestor trimiteri poștale către expeditor (sumele colectate de la destinatar) se efectuează în maximum 5 zile lucrătoare de la livrare, prin virament bancar.
Exclusiv în cazul contractelor comerciale încheiate cu persoane juridice în baza unor oferte individuale negociate, GLS General Logistics Systems Romania SRL furnizează serviciul de trimitere cu valoare declarată, serviciu poștal a cărui particularitate constă în asigurarea unei trimiteri poștale înregistrate împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parțiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depăși valoarea declarată de către expeditor, și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, care este disponibil în cazul oricărui tip/fel de trimitere poștală (deci, inclusiv drept caracteristică suplimentară) - DeclaredValueInsurance (asigurare la valoare declarată). În cazul serviciilor de trimitere cu valoare declarată, valoarea maximă acceptată a valorii declarate este de 7000 RON. În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât valoarea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate. Acest serviciu/caracteristică poștală se poate comanda, la alegere, pentru orice trimitere poștală în parte, în funcție de solicitarea expeditorului.
Exclusiv în cazul contractelor comerciale încheiate cu persoane juridice în baza unor oferte individuale negociate, GLS General Logistics Systems Romania SRL oferă facilitatea (caracteristica suplimentară) PreAdvice Service, care constă în aceea că destinatarul va primi o notificare prin SMS în dimineața livrării trimiterii poștale. În temeiul contractelor comerciale încheiate cu persoane juridice în baza unor oferte individuale negociate, GLS General Logistics Systems Romania SRL conferă posibilitatea asocierii fiecărui tip de serviciu și a caracteristicii suplimentare DocumentReturn Service (Retur Documente) a cărei particularitate constă în aceea că documentația specială de livrare care însoțește trimiterea poștală (de exemplu: Rollkarte) trebuie semnată (confirmată) de către destinatar și apoi returnată expeditorului, în termen de 5 zile lucrătoare de la livrarea trimiterii poștale.
Exceptând serviciile poștale prevăzute în cuprinsul documentului în cazul cărora sunt stabiliți timpi de livrare specifici serviciului: timpul de livrare în cazul oricărui alt serviciu poștal având ca obiect trimiteri poștale internaționale diferă de la țară la țară, fiind între 2 și 8 zile lucrătoare, timp care se poate prelungi cu timpul necesar efectuării controlului vamal (prevăzut în zile lucrătoare):
  • Ungaria (2), Cehia (3), Slovenia (3-4), Slovacia (2), Bulgaria (2), Serbia (3-4), Polonia (3), Germania (4), Elveția (4), Belgia (4), Olanda (4), Luxemburg (4), Liechtenstein (4), Austria (3), Italia (4-5), Croația (3), Danemarca (5), Franța (6), Marea Britanie (6), Irlanda (6-7), San Marino (4-5), Vatican (4-5), Monaco (5), Portugalia (6-7), Spania (6-7), Insulele Canare (Spania 6-7), Grecia (5-7), Andora (6-8), Gibraltar (6-8), Suedia (5-6), Finlanda (7), Norvegia (6-7), Malta (7-8), Cipru (7-8), Estonia (7-8), Lituania (7-8), Letonia (7-8), Turcia (7-8).
Când trimiterile poștale au drept conținut bunuri impozabile, expeditorul răspunde de asigurarea întregii documentații necesare pentru vamă, prin atașarea acesteia la trimiterea poștală, într-un plic exterior, nerespectarea acestor obligații
"