Se incarca...
"
Dimensiunea si greutatea trimiterii poștale: Vor fi acceptate trimiterile poștale cu următoarele dimensiuni și greutăți:
Greutate maximă:
Circumferința + lungime <= 300 cm (Circumferința = 2 x înălțime + 2 x lățime) pentru toate trimiterile poștale interne si internaționale.
Modul de ambalare sau gradul de prelucrare a trimiterii poștale: Clientul expeditor este unic răspunzător pentru asigurarea ambalării adecvate interioare si exterioare a trimiterilor poștale, în raport cu natura și greutatea conținutului, acestea trebuind sa fie ambalate cu un înveliș exterior opac, astfel încât să nu permită vizualizarea conținutului. Trimiterile poștale vor fi ambalate in mod compact.
În cazul trimiterilor poştale având ca obiect bunuri
fragile, clientul are obligația să asigure o ambalare corespunzătoare, în
raport cu natura bunului fragil introdus în rețeaua poștală DPD, utilizând ca
umplutură talaș, polistiren antișoc sau alt material (de exemplu: folie cu
bule, talaş, polistiren antişoc etc.) care atenuează șocul mecanic și să aibă
aplicată inscripția „Fragil”. La solicitarea scrisă din partea clientului
expeditor, DPD va asigura etichetarea corespunzătoare a trimiterii poștale având
ca obiect bunuri fragile.
În toate cazurile, Clientul expeditor trebuie să asigure ambalarea astfel încât conținutul trimiterilor poştale să fie suficient protejat față de o manipulare mecanică în timpul procesului de sortare (înălțimea de cadere in diagonala de la 80 cm). În plus, este obligatoriu să nu fie posibil accesul la conținutul trimiterilor fără a lăsa urme.
La modalitatea de ambalare, clientul expeditor trebuie să se asigure că bunurile ce urmează a fi expediate nu vor fi ambalate în mai multe colete individuale legate/prinse între ele, care să circule sub acelaşi document unic de transport.
Recomandări şi instrucţiuni privind metodele de ambalare, în funcţie de categoria bunurilor, sunt descrise pe larg pe site-ul subscrisei: https://www.dpd.com/ro/ro/metode-de-ambalare-dpd/
Modul de completare a datelor de identificare a destinatarului: trebuie să fie indicate în mod corect si complet, astfel: Nume, Prenume, Localitate, Adresa, numărul de telefon (recomandabil) etc.; recomandabil a fi înscrise și datele expeditorului, cu excepția serviciului contra ramburs, caz în care este obligatoriu să fie înscrise și datele expeditorului (denumirea sau numele şi prenumele expeditorului, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se dorește livrarea sumei de bani ori contul bancar în care se dorește predarea sumei de bani, după caz);
Zonele geografice în care furnizorul poate livra
trimiterile poștale prin mijloace proprii şi zonele geografice în care poate
asigura livrarea prin intermediul unui alt furnizor: întreg
teritoriul României și internațional, conform Ofertei comerciale;
Dovada identităţii/calităţii de reprezentant al
expeditorului, a persoanei care depune trimiterea poștală, în cazul serviciului
contra ramburs și al serviciului de trimitere cu valoare declarată: în cazul
persoanei fizice, prin act de identitate/în cazul persoanei juridice, prin
delegație/împuternicire, semnată de reprezentantul legal, insotita de actul de
identitate al delegatului/imputernicitului. Imputernicirea /delegatia se va
lasa fizic la furnizorul de curierat,
În cazul serviciului Contra ramburs: limita maximă
admisă a contra rambursului este de 5.000 lei/ persoană juridică și 10.000 lei/
persoană fizică, conform art. 3 alin. (2) din Legea nr. 70/2015 pentru
întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în
numerar și pentru modificarea si completarea Ordonanței de urgență a Guvernului
nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările
și completările ulterioare;
Modalităţile de plată a tarifului serviciului
poştal:
Modalitatea de colectare şi, respectiv, de achitare
a rambursului este în numerar sau prin mijloace electronice. DPD oferă drept
caracteristică suplimentară monitorizarea electronică a parcursului trimiterii
poştale (track & trace) pe durata operaţiunilor de colectare, sortare,
transport şi livrare a trimiterilor poştale.
Sunt excluse de la colectare, sortare, transport şi livrare:
VII. Scopul serviciilor. Termene de păstrare. Serviciile acoperă organizarea serviciului poştal de catre furnizor, de la colectarea si până la livrarea trimiterilor poştale la destinatar, respectiv returnarea către expeditor a trimiterii poștale, a formularului care atestă predarea trimiterii poştale, confirmată în scris de către destinatar în cazul serviciului confirmare de primire, respectiv a contravalorii trimiterilor poştale în cazul serviciului contra ramburs, după caz.
DPD colecteaza si livreaza trimiterile prin mijloace
proprii, prin personalul propriu sau aparţinând colaboratorilor, atat prin
intermediul punctelor de acces si contact proprii, precum si prin intermediul
punctelor de acces și de contact apartinand partenerilor.
Colectarea trimiterii postale
Livrarea trimiterii postale
Termene de păstrare/returnare a trimiterilor postale
Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale ale societății DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION S.A. (în continuare denumită „DPD”)
INFORMAŢII DE IDENTIFICARE:
- Număr de ordine în Registrul Comerţului: J23/409/2010, atribuit în data de 08.02.2010
- Cod unic de înregistrare: 9566918
- Certificat de înregistrare: B3350699 emis pe data de 12.09.2016
- Adresă sediu social: Comuna Mogoşoaia, Strada BUIACULUI, Nr. 2, Corp A - Unitatea A1 şi A2, Judet Ilfov
- Pagina web: www.dpd.com/ro/ro
- E-mail: client@dpd.ro
- Serviciu clienți: 031.824.90.90
Definiții
- Colet poştal: trimitere poştală cu greutatea maximă de 31,5 kg, ce conţine bunuri cu sau fără valoare comercială;
- Trimitere poștală (denumită, în cele ce urmează expediere): bun adresat, aflat în forma finală în care urmează să fie transportat și livrat la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine, pe ambalaj sau într-o listă de distribuție. Pe lângă trimiterile de corespondență, în această categorie sunt incluse, coletele poștale care conțin bunuri cu sau fără valoare comercială.
- Serviciul poștal standard: constă în preluarea de către furnizor a trimiterii poștale și predarea acesteia către destinatar sau, acolo unde este cazul, către persoana autorizată să primească trimiterea poștală la adresa indicată de expeditor, într-un anumit termen și în schimbul unui tarif.
- Serviciul express: serviciu poştal care presupune, în mod cumulativ:
- eliberarea de către furnizor expeditorului a unor dovezi care permit furnizorului identificarea internă a trimiterii în reţeaua poştală şi care atestă data și ora depunerii, precum şi, de regulă, plata tarifului;
- predarea trimiterii poştale la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
- predarea rapidă a trimiterii poştale;
- răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare;
- Serviciul de trimitere contra ramburs: serviciul poştal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate.
- Serviciul confirmare de primire: serviciu poştal a cărui particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poştale înregistrate, confirmată în scris de către destinatar;
- Serviciul livrare specială: serviciul poştal având ca obiect trimiteri poştale înregistrate, a cărui particularitate constă în predarea trimiterii poştale, personal destinatarului sau persoanei autorizate să primească trimiterea poştală, potrivit indicaţiilor expeditorului privind fie data şi ora predării, la adresa indicată, fie ordinea de predare, în cazul mai multor destinatari;
- Serviciul de trimitere cu valoare declarată: serviciul poștal a cărui particularitate constă în asigurarea unei trimiteri poștale înregistrate împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parțiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depăși valoarea declarată de către expeditor, și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.
- Furnizorul serviciilor poștale contra ramburs, confirmare de primire, livrare specială sau, respectiv, al serviciilor având ca obiect trimiteri poștale cu valoarea declarată are obligația de a elibera, inclusiv prin mijloace electronice, cel târziu la momentul acceptării trimiterii poștale, o dovadă care să ateste serviciul ales de către expeditor sau integrator.
- Serviciul de trimitere recomandată: serviciul poștal ale cărui particularități constau în oferirea unei garanții forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parțială ori deteriorare a trimiterii poștale înregistrate și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.
- Serviciul de publicitate prin poștă: serviciul poştal având ca obiect un număr de minimum 500 de trimiteri poștale interne sau internaționale depuse la acelaşi punct de acces, în acelaşi timp, care urmează să fie transportate și livrate la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine sau pe ambalajul acesteia, constând exclusiv în materiale de reclamă, marketing sau publicitate, ce conțin mesaje identice, cu excepția numelui, adresei și numărului de identificare a destinatarului, precum și a altor modificări care nu alterează natura mesajului. Nu constituie publicitate prin poștă:
- Chitanțele, facturile, situațiile financiare și alte mesaje având un conținut diferit;
- Trimiterile poștale care conțin, în afară de publicitate prin poștă, și alte trimiteri în același ambalaj.
- Ofertă comercială: ansamblul ofertelor privind furnizarea de servicii poștale, cu excepția ofertelor individuale propuse în cadrul negocierilor directe;
- Sisteme automate de colectare și/sau de livrare: puncte de acces de colectare și/sau puncte de contact de livrare nedeservite de personal, automatizate și digitalizate, care sunt utilizate pentru furnizarea de servicii poștale self-service.
- Momentul acceptării trimiterii poștale în rețeaua poștală este momentul depunerii trimiterii poștale la punctul de acces nedeservit de personal sau momentul preluării trimiterii poștale de către personalul furnizorului sau de catre personalul partenerilor DPD.
- Furnizorul este obligat să afișeze, în loc vizibil, la fiecare punct de acces deservit de personal, zilele și orele la care ridică trimiterile poștale de la respectivul punct de acces.
- Toate cutiile poștale care fac parte din rețeaua poștală a unui furnizor trebuie să fie inscripționate de către acesta, în mod lizibil, cu zilele și orele la care ridică trimiterile poștale de la respectivul punct de acces.
- Toate sistemele automate de colectare și de livrare care fac parte din rețeaua poștală trebuie să prezinte, la loc ușor vizibil, un număr de telefon pentru comunicarea dintre furnizor și utilizatorul serviciului poștal prestat prin intermediul respectivului sistem automat.
- Integrator este orice persoană fizică sau juridică ce acționează pe bază contractuală ca intermediar între unul sau mai mulți expeditori și furnizorul de servicii poștale, a cărei activitate constă, în tot sau în parte, în generarea și prelucrarea trimiterilor poștale și introducerea acestora în rețeaua poștală a unui furnizor de servicii poștale, în vederea livrării la adresa indicată de expeditor; aceste servicii prestate de integrator nu sunt servicii poștale;
- Utilizator (denumit în continuare Client) – orice persoană fizică sau juridică ce beneficiază de furnizarea unui serviciu poştal în calitate de expeditor sau destinatar.
Dispoziții generale
Aceste condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale ale DPD se aplică raporturilor juridice legate de furnizarea de servicii poştale născute, conform prevederilor legale, în temeiul acestui document.
Părțile contractante sunt: expeditor și furnizor în condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale stabilite de furnizor, la momentul acceptării trimiterii poștale în rețeaua poștală. Colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterii poștale se va efectua prin rețeaua poștală DPD și, acolo unde este cazul, terțe părți comisionate în acest scop. Fiecare trimitere poștală se indentifică de către DPD în rețeaua sa poștală printr-un număr unic de transport (AWB). DPD oferă servicii poștale având ca obiect atât trimiteri poștale interne, cât și internaționale.
III. Serviciile poştale incluse în sfera serviciului
universal oferite şi prestate de DPD sunt:
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne si internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență, imprimate);
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor poștale interne și internaționale în greutate de până la 10 kg (inclusiv);
- Servicii constând în distribuirea coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg și 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;
- Serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poştale interne si internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență, imprimate);
- Serviciul de trimitere cu valoarea declarată având ca obiect trimiteri poştale interne si internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență, imprimate) sau colete poștale interne si internaționale în greutate de până la 10 kg (inclusiv), respectiv colete poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia
Serviciile poştale neincluse în sfera serviciului
universal oferite şi prestate de DPD sunt:
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne si internaționale în greutate mai mare de 2 kg (corespondență, imprimate);
- Servicii de publicitate prin posta avand ca obiect trimiteri postale si internationale.
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor poștale interne cu limite de greutate între 10 şi 31,5 kg (inclusiv);
- Servicii constând în colectarea, sortarea si transportul coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg si 31,5 kg (inclusiv) expediate de pe teritoriul României către o adresă aflată în afara teritoriului acesteia;
- Servicii constând în distribuirea coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 20 kg și 31,5 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;
- Serviciul contra ramburs;
- Serviciul livrare specială;
- Serviciul confirmare de primire;
- Serviciul express.
Condiții pe care trebuie să le îndeplinească
trimiterile poștale:
Dimensiunea si greutatea trimiterii poștale: Vor fi acceptate trimiterile poștale cu următoarele dimensiuni și greutăți:
- 30 kg – trimiteri poștale internaționale care fac obiectul serviciului express ;
- 31,5 kg – toate celelalte trimiteri poștale interne si internaționale;
Circumferința + lungime <= 300 cm (Circumferința = 2 x înălțime + 2 x lățime) pentru toate trimiterile poștale interne si internaționale.
Modul de ambalare sau gradul de prelucrare a trimiterii poștale: Clientul expeditor este unic răspunzător pentru asigurarea ambalării adecvate interioare si exterioare a trimiterilor poștale, în raport cu natura și greutatea conținutului, acestea trebuind sa fie ambalate cu un înveliș exterior opac, astfel încât să nu permită vizualizarea conținutului. Trimiterile poștale vor fi ambalate in mod compact.
În toate cazurile, Clientul expeditor trebuie să asigure ambalarea astfel încât conținutul trimiterilor poştale să fie suficient protejat față de o manipulare mecanică în timpul procesului de sortare (înălțimea de cadere in diagonala de la 80 cm). În plus, este obligatoriu să nu fie posibil accesul la conținutul trimiterilor fără a lăsa urme.
La modalitatea de ambalare, clientul expeditor trebuie să se asigure că bunurile ce urmează a fi expediate nu vor fi ambalate în mai multe colete individuale legate/prinse între ele, care să circule sub acelaşi document unic de transport.
Recomandări şi instrucţiuni privind metodele de ambalare, în funcţie de categoria bunurilor, sunt descrise pe larg pe site-ul subscrisei: https://www.dpd.com/ro/ro/metode-de-ambalare-dpd/
Modul de completare a datelor de identificare a destinatarului: trebuie să fie indicate în mod corect si complet, astfel: Nume, Prenume, Localitate, Adresa, numărul de telefon (recomandabil) etc.; recomandabil a fi înscrise și datele expeditorului, cu excepția serviciului contra ramburs, caz în care este obligatoriu să fie înscrise și datele expeditorului (denumirea sau numele şi prenumele expeditorului, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se dorește livrarea sumei de bani ori contul bancar în care se dorește predarea sumei de bani, după caz);
- plata în numerar, plata cu cardul la POS în punctele de acces/contact fixe deservite de personal ale DPD sau de personalul partenerilor ori plata cu cardul la curier (personalul DPD) ori la sistemele automate de colectare Clientii - persoanele fizice si persoanele juridice - pot alege sa achite contravaloarea serviciului la momentul depunerii trimiterii poştale (COP – plata la expeditor) sau pot opta pentru achitarea acestuia de către destinatarul trimiterii poştale (plata la destinatie);
- numerar/ordin de plata/bilet la ordin/file CEC/compensare - în cazul persoanelor juridice cu care s-au incheiat contracte (în baza unor oferte individuale negociate), suplimentare ofertei comerciale a DPD;
Sunt excluse de la colectare, sortare, transport şi livrare:
A. Trimiteri poștale care nu pot fi prelucrate cu
personalul şi mijloacele obişnuite de care dispune furnizorul (care exced
dimensiunilor şi limitelor de greutate de mai sus); a căror livrare este
interzisă de dispoziţiile legale etc.; Trimiteri poştale interne si
internationale având ca obiect bunuri cu valoare speciala, cu deosebire metale
prețioase, bijuterii veritabile, pietre prețioase, perle veritabile,
antichități, lucrări de artă, tablouri care fac parte din patrimoniul național;
Trimiteri poştale având ca obiect bunuri contrafăcute, produse ADR, instrumente
de negociere, bani, documente de valoare, acte originale, titluri de valoare;
file CEC in alb, bilete la ordin in alb , cambii in alb , exceptand situatiile
in care obiectul trimiterii postale reprezinta un serviciu oferit de catre DPD
in temeiul unui contract (Ex: ROAD), cartele telefonice sau certificate de
valoare similare, acte de identitate, carduri bancare, chei , placute de
inmatriculare, talon masina, ,certificat de casatorie si de deces . Aceste
documente sunt cu titlu enumerativ, nu limitativ . Trimiteri poştale interne si
internationale având ca obiect vouchere si bilete de acces cu o valoare
declarată mai mare de 520 euro/ trimiterea poştală (sau echivalent in RON);
Trimiteri poştale interne si internationale având ca obiect blănuri, covoare,
ceasuri, alte articole de bijuterie si bunuri din piele cu o valoare declarată
mai mare de 520 euro / trimitere poştală (sau echivalent in RON); Trimiteri
poştale având ca obiect bunuri (produse) perisabile, bunuri (produse)
alimentare, medicamente, bauturile alcoolice catre destinatiile: Finlanda,
Franta, Germania, Grecia , Cehia . Trimiteri poştale având ca obiect orice alte
bunuri cu o valoare declarată mai mare de 5000 euro/trimitere poştală (sau echivalent
in RON); Trimiteri postale al caror continut si/sau aspect exterior contravin
legii; Trimiteri poştale având ca obiect arme de foc asa cum sunt definite de
legea referitoare la arme de foc din Romania, o tara de tranzit sau tara
colectare ori de destinatie, parti/ componente ce alcatuiesc/ fac parte din
categoria arme de foc sau arme dezasamblate, munitie pentru arme de foc –
indiferent de tip, forma sau calibru; Trimiterile postale internationale
constand in bunuri al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie
chiar și numai pe o porțiune din parcurs; Trimiterile postale al căror ambalaj
prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum
și trimiterile postale constând în bunuri care contravin ordinii publice sau
bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau in ambalaj transparent;
Trimiterile postale care prezintă etichete sau inscripții vechi neîndepărtate
sau care apartin altor furnizori de servicii poștale; Trimiterile postale care,
prin modalitatea de ambalare sau prin natura continutului, pot cauza
deteriorari unor bunuri sau pot pune in pericol persoane, precum şi trimiteri
poştale având ca obiect tigari (peste 10 pachete tigari), animale vii sau
moarte, materiale pentru examinari medicale sau biologice, deseuri medicale,
substante stupefiante, ramasite umane sau animale, parti ale corpului sau
organe, inclusiv cenusa ; In cazul trimiterilor postale internationale,
continutul trimiterilor al caror export sau import este interzis sau necesita
aprobari speciale in concordanta cu reglementarile tarii respective, de
colectare/ livrare postala, tranzit sau destinatie; Trimiterile postale
constând în bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport,
prin dispoziții legale administrative, economice, sanitare, veterinare,
fitosanitare și altele similare, în condițiile prevăzute prin aceste
dispoziții, intrucat DPD nu este o persoana juridica autorizata in sensul
prestarii unor asemenea servicii; DPD este imputernicită sa refuze livrarea
daca, dupa acceptarea trimiterii postale, DPD descopera un motiv de excludere
sau daca exista motive temeinice de presupunere a excluderii trimiterii poştale
de la colectare, sarcina probei revenind în aceste circumstanţe DPD. Acceptarea
în vederea livrării a trimiterilor postale depuse închise, cuprinzând bunuri
excluse, despre existenţa cărora DPD nu are cunoştinţă, nu reprezinta o
renuntare la excluderea de la livrare; In plus fata de orice raspundere
constituita legal, clientul expeditor va raspunde pentru orice paguba directa
cauzată de bunurile care fac obiectul trimiterilor postale, care sunt excluse
de la acceptare (colectare).
VII. Scopul serviciilor. Termene de păstrare. Serviciile acoperă organizarea serviciului poştal de catre furnizor, de la colectarea si până la livrarea trimiterilor poştale la destinatar, respectiv returnarea către expeditor a trimiterii poștale, a formularului care atestă predarea trimiterii poştale, confirmată în scris de către destinatar în cazul serviciului confirmare de primire, respectiv a contravalorii trimiterilor poştale în cazul serviciului contra ramburs, după caz.
Colectarea trimiterii postale
1.1 Colectarea
trimiterii poștale se realizează numai prin intermediul punctelor de acces
nedeservite de personal ( sistem automat de colectare etc.) ori prin personalul
furnizorului sau al partenerilor DPD, la punctele de acces deservite de
personal sau de la adresa indicată de expeditor.
1.2 Numărul minim de trimiteri postale care pot face
obiectul serviciului poştal: minimum 1, cu exceptia serviciului de publicitate
prin posta, caz in care numarul minim este de 500 de trimiteri postale interne
sau internationale.
1.3. In momentul acceptarii (colectarii) / preluarii trimiterilor poştale, acestea se vor cantari, masura si greutatea ce se va lua in calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizica si cea volumetrica.
1.4 Furnizorul are obligația de a deține și utiliza la momentul preluării trimiterii poștale prin intermediul personalului propriu, atât la adresa indicată de expeditor, cât și la fiecare punct de acces deservit de personal, instrumentele de măsură corespunzătoare . Totuși, In situația în care furnizorul aplică tarife diferențiate în funcție de caracteristicile fizice ale trimiterii poștale, iar la momentul preluării trimiterii poștale nu utilizează instrumentele de măsură corespunzătoare, trimiterea poștală va fi preluată în conformitate cu caracteristicile fizice ale trimiterii poștale specificate de către expeditor.
1.5 În cazul aplicării de formule de conversie, de exemplu volumetrică sau de greutate, acestea vor fi evidențiate în mod clar în cadrul ofertelor comerciale.
1.16 Tariful încasat sau care urmează a fi încasat, stabilit pe baza caracteristicilor fizice ale trimiterii poștale determinate la momentul acceptării respectivei trimiteri în rețeaua poștală a furnizorului, nu mai poate fi ulterior modificat prin reanalizarea ori reevaluarea acestor caracteristici fizice.
1.7 În cazul preluării trimiterilor poștale prin intermediul sistemelor automate de colectare dotate cu cântare omologate, tariful încasat sau care urmează a fi încasat este stabilit pe baza greutății fizice a trimiterii poștale estimate la momentul efectuării comenzii de către expeditor sau integrator, acesta putând fi ulterior modificat ca urmare a utilizării instrumentelor de cântărire corespunzătoare ale sistemelor automate de colectare la momentul depunerii trimiterii poștale, conform formulei de calcul și tarifului valabile la momentul introducerii trimiterii poștale în rețeaua poștală a furnizorului.
1.3. In momentul acceptarii (colectarii) / preluarii trimiterilor poştale, acestea se vor cantari, masura si greutatea ce se va lua in calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizica si cea volumetrica.
1.4 Furnizorul are obligația de a deține și utiliza la momentul preluării trimiterii poștale prin intermediul personalului propriu, atât la adresa indicată de expeditor, cât și la fiecare punct de acces deservit de personal, instrumentele de măsură corespunzătoare . Totuși, In situația în care furnizorul aplică tarife diferențiate în funcție de caracteristicile fizice ale trimiterii poștale, iar la momentul preluării trimiterii poștale nu utilizează instrumentele de măsură corespunzătoare, trimiterea poștală va fi preluată în conformitate cu caracteristicile fizice ale trimiterii poștale specificate de către expeditor.
1.5 În cazul aplicării de formule de conversie, de exemplu volumetrică sau de greutate, acestea vor fi evidențiate în mod clar în cadrul ofertelor comerciale.
1.16 Tariful încasat sau care urmează a fi încasat, stabilit pe baza caracteristicilor fizice ale trimiterii poștale determinate la momentul acceptării respectivei trimiteri în rețeaua poștală a furnizorului, nu mai poate fi ulterior modificat prin reanalizarea ori reevaluarea acestor caracteristici fizice.
1.7 În cazul preluării trimiterilor poștale prin intermediul sistemelor automate de colectare dotate cu cântare omologate, tariful încasat sau care urmează a fi încasat este stabilit pe baza greutății fizice a trimiterii poștale estimate la momentul efectuării comenzii de către expeditor sau integrator, acesta putând fi ulterior modificat ca urmare a utilizării instrumentelor de cântărire corespunzătoare ale sistemelor automate de colectare la momentul depunerii trimiterii poștale, conform formulei de calcul și tarifului valabile la momentul introducerii trimiterii poștale în rețeaua poștală a furnizorului.
Livrarea trimiterii postale
2.1. Livrarea se
realizeaza către destinatar sau persoana autorizata, la adresa indicată de
expeditor, cu exceptia cazurilor in care exista un motiv plauzibil de a pune la
indoiala dreptul acestei persoane de a prelua trimiterea poştală (nu este
obligatorie verificarea de către DPD a identitatii acestei persoane, cu
exceptia trimiterilor postale recomandate, DPD asumându-şi răspunderea, în
consecinţă, cu privire la acest fapt).
2.2 DPD oferă, de asemenea, posibilitatea de a livra
trimiterile poştale la un sistem automat de livrare. DPD nu livrează trimiteri
poştale la cutia poştală.
2.3 Dovada identităţii destinatarului este este actul de identitate sau împuternicire și actul de identitate, după caz. DPD utilizeaza modalitati suplimentare de identificare a destinatarului , respectiv cod PIN.
2.3 Dovada identităţii destinatarului este este actul de identitate sau împuternicire și actul de identitate, după caz. DPD utilizeaza modalitati suplimentare de identificare a destinatarului , respectiv cod PIN.
Termene de păstrare/returnare a trimiterilor postale
3.1. În cazul în
care s-a optat pentru livrarea la adresa indicată de expeditor (door-to-door),
daca destinatarul nu este gasit, se va efectua o a doua incercare de livrare,
informând destinatarul cu privire la următoarea încercare de livrare;
3.2. DPD va efectua implicit doua incercari de
livrare, in zile lucratoare consecutive.
In cazul in care destinatarul sau persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala nu este gasita la destinatie, la ultima încercare de livrare, DPD va lasa un aviz ce contine detalii despre: numarul documentului de transport, data avizarii destinatarului, perioada de pastrare a trimiterii postale la dispozitia destinatarului, precum si denumirea, adresa si programul de lucru cu publicul al punctului de contact de la care poate fi ridicata trimiterea postala, iar în cazul în care la adresa destinatarului nu este instalat niciun recipient pentru primirea trimiterilor poştale, DPD va lua toate măsurile pentru a se asigura că avizul va ajunge la cunoştinţa destinatarului, inclusiv prin transmiterea acestuia prin mijloace electronice.
3.3. In cazul in care destinatarul refuza, după caz, primirea trimiterii poștale, confirmarea în scris a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs, returul se proceseaza automat in aceeasi zi, fără parcurgerea procedurii de avizare a destinatarului.
3.4. Daca in urma celor doua incercari de livrare trimiterea postala nu va fi predata destinatarului, aceasta va fi pastrată, fără a implica vreun tarif, la punctul de contact deservit de personal al DPD, de unde poate fi ridicată în decurs de 7 zile calendaristice de la data avizarii, perioada in care se pot stabili cu expeditorul si/ sau destinatarul şi detaliile unei noi (ultimei) incercari de livrare, fără a implica vreun tarif suplimentar.
3.5. În cazul livrării la sistemul autorizat de livrare, DPD asigura destinatarului un termen de ridicare a trimiterii poștale de 3 zile, care se calculează de la ora avizării acestuia cu privire la faptul că trimiterea poștală a fost depusă la sistemul automat. Păstrarea în vederea ridicării trimiterilor poștale nu poate implica plata unor tarife suplimentare. În acest aviz vor fi indicate: perioada de păstrare a trimiterii poștale în vederea ridicării și datele minime necesare identificării și accesării sistemului automat de livrare, precum și programul de funcționare a sistemului, în măsura în care acesta nu este nonstop.
3.6. Termenul de returnare către expeditor/integrator a trimiterii postale care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre cauzele enumerate mai jos este de 5 zile lucratoare pentru trimiterile postale interne, respectiv de 10 zile lucratoare pentru trimiterile postale internationale, calculat, după caz, de la expirarea termenului de pastrare, in vederea predarii, sau de la data (ultimei) incercării de livrare. Returnarea se va face la cel mai apropiat punct de acces DPD de adresa expeditorului, şi nu va implica, in sarcina expeditorului, plata unor tarife în acest sens, expeditorul fiind, în prealabil, informat in scris despre posibilitatea preluarii trimiterii poştale de la respectivul punct de acces DPD.
3.7. Furnizorul are obligația de a returna expeditorului sau integratorului trimiterea poștală înregistrată care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre următoarele cauze:
a) adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcție sau un recipient la care trimiterea poștală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale; b) destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală nu a fost găsit(ă) la adresa indicată, după expirarea, atunci când este cazul, a termenului de păstrare în vederea predării; c) destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală a refuzat, după caz, primirea trimiterii poștale sau confirmarea în scris a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs.
3.8. În cazul imposibilității inițiale de predare către expeditor a trimiterii poștale returnate, DPD va înştiinţa expeditorul printr-un aviz care să anunţe încercarea de returnare
"
In cazul in care destinatarul sau persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala nu este gasita la destinatie, la ultima încercare de livrare, DPD va lasa un aviz ce contine detalii despre: numarul documentului de transport, data avizarii destinatarului, perioada de pastrare a trimiterii postale la dispozitia destinatarului, precum si denumirea, adresa si programul de lucru cu publicul al punctului de contact de la care poate fi ridicata trimiterea postala, iar în cazul în care la adresa destinatarului nu este instalat niciun recipient pentru primirea trimiterilor poştale, DPD va lua toate măsurile pentru a se asigura că avizul va ajunge la cunoştinţa destinatarului, inclusiv prin transmiterea acestuia prin mijloace electronice.
3.3. In cazul in care destinatarul refuza, după caz, primirea trimiterii poștale, confirmarea în scris a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs, returul se proceseaza automat in aceeasi zi, fără parcurgerea procedurii de avizare a destinatarului.
3.4. Daca in urma celor doua incercari de livrare trimiterea postala nu va fi predata destinatarului, aceasta va fi pastrată, fără a implica vreun tarif, la punctul de contact deservit de personal al DPD, de unde poate fi ridicată în decurs de 7 zile calendaristice de la data avizarii, perioada in care se pot stabili cu expeditorul si/ sau destinatarul şi detaliile unei noi (ultimei) incercari de livrare, fără a implica vreun tarif suplimentar.
3.5. În cazul livrării la sistemul autorizat de livrare, DPD asigura destinatarului un termen de ridicare a trimiterii poștale de 3 zile, care se calculează de la ora avizării acestuia cu privire la faptul că trimiterea poștală a fost depusă la sistemul automat. Păstrarea în vederea ridicării trimiterilor poștale nu poate implica plata unor tarife suplimentare. În acest aviz vor fi indicate: perioada de păstrare a trimiterii poștale în vederea ridicării și datele minime necesare identificării și accesării sistemului automat de livrare, precum și programul de funcționare a sistemului, în măsura în care acesta nu este nonstop.
3.6. Termenul de returnare către expeditor/integrator a trimiterii postale care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre cauzele enumerate mai jos este de 5 zile lucratoare pentru trimiterile postale interne, respectiv de 10 zile lucratoare pentru trimiterile postale internationale, calculat, după caz, de la expirarea termenului de pastrare, in vederea predarii, sau de la data (ultimei) incercării de livrare. Returnarea se va face la cel mai apropiat punct de acces DPD de adresa expeditorului, şi nu va implica, in sarcina expeditorului, plata unor tarife în acest sens, expeditorul fiind, în prealabil, informat in scris despre posibilitatea preluarii trimiterii poştale de la respectivul punct de acces DPD.
3.7. Furnizorul are obligația de a returna expeditorului sau integratorului trimiterea poștală înregistrată care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre următoarele cauze:
a) adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcție sau un recipient la care trimiterea poștală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale; b) destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală nu a fost găsit(ă) la adresa indicată, după expirarea, atunci când este cazul, a termenului de păstrare în vederea predării; c) destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală a refuzat, după caz, primirea trimiterii poștale sau confirmarea în scris a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs.
3.8. În cazul imposibilității inițiale de predare către expeditor a trimiterii poștale returnate, DPD va înştiinţa expeditorul printr-un aviz care să anunţe încercarea de returnare
